„American Airlines“ lėktuvų bakus pildo iš atsinaujinančių šaltinių pagamintais degalais
Pasaulyje pirmaujanti dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių gamintoja „Neste“ ir didžiausia pasaulyje oro linijų bendrovė „American Airlines“ pradeda bendradarbiavimą. Nuo šiol į lėktuvus pilami „Neste“ reaktyviniai degalai – taip ieškoma galimybių sumažinti į aplinką patenkančio anglies dioksido kiekį.
„Šia partneryste siekiame įvertinti tiek per skrydžius, tiek oro uostuose esančias abiems pusėms naudingas galimybes. Mūsų požiūriu, aviacijos pramonei reikia inovatyvių sprendimų, padedančių sumažinti į aplinką išmetamo anglies dioksido – šiltnamio efektą sukeliančių dujų – kiekį. Iš atsinaujinančių šaltinių pagaminti reaktyviniai degalai yra svarbi šių sprendimų dalis“, – sako Kaisa Hietala, „Neste“ vykdomoji viceprezidentė, atsakinga už iš atsinaujinančių išteklių gaminamus produktus.
„Džiaugiamės, kad iš atsinaujinančių šaltinių gaminamų degalų pramonė nuolat daro pažangą. Tikime, kad komerciniu požiūriu perspektyvūs degalai gali padėti „American Airlines“ ir toliau mažinti anglies dioksido emisijų kiekį. Prie to prisideda ir investicijos į efektyviai degalus naudojančius lėktuvus“, – sako „American Airlines“ vykdomasis viceprezidentas Steve Johnson.
„American Airlines“ šiuo metu įgyvendina lėktuvų parko atnaujinimo programą. Iki 2017 m. pabaigos bendrovė investuos daugiau nei 18 mlrd. JAV dolerių į 496 naujus lėktuvus ir atsisakys 469 senesnių – taip bus suformuotas naujų orlaivių parkas.
Siekiant sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, aviacijos pramonė yra užsibrėžusi ambicingus tikslus. Vienas jų – siekti, kad nuo 2020 m. ir vėliau jos plėtra vyktų nedidinant į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekio, o iki 2050 m. šį kiekį sumažinti perpus. Šiuo metu iš atsinaujinančių šaltinių gaminami reaktyviniai degalai yra vienintelė tvari alternatyva iš naftos pagamintiems degalams, kuriais pildomi komercinių lėktuvų bakai.
„Neste“ reaktyviniai degalai gaminami iš atsinaujinančių šaltinių, todėl suteikia ryškų pranašumą mažinant neigiamą poveikį aplinkai. Šių degalų kokybės standartai ir lėktuvo variklio našumas jau buvo testuojami per tūkstančius komercinių skrydžių.