NESTE tvarumo ekspertė Salla Ahonen: „Pandemija bus lakmuso popierėlis atsakingam verslui“
Šiemet pasaulį užklupusi globali COVID-19 pandemija tapo išbandymu daugeliui verslų. Įmonių vadovai susiduria su investuotojų ir akcininkų spaudimu taupyti lėšas, mažinti pandemijos sukeltus nuostolius. Ar globalių iššūkių akivaizdoje socialinė atsakomybė bei tvarumas liks nuošalėje, ar kaip tik sulauks dar didesnio palaikymo?
Salla Ahonen, suomių bendrovės NESTE viceprezidentė, atsakinga už tvarumą, teigia, kad pasaulinė pandemija tik dar labiau sustiprino įmonės planus kartu su tarptautiniais partneriais įgyvendinti tvarius sprendimus transporto sektoriuje ir plastiko pramonėje.
Jos teigimu, COVID-19 pandemija žymės lūžį ir ilgainiui paskatins vis daugiau verslų integruoti tvarumo tikslus į savo veiklos strategiją, elgtis atsakingiau bei ryžtingiau kovoti su klimato kaita.
Tvarumo transformacija
„Kai prieš daugiau nei dvidešimtmetį studijuodama inžineriją pasirinkau energetikos technologijų ir aplinkosaugos kryptį, šie du mokslo laukai nebuvo laikomi glaudžiai susijusiais. Socialinė atsakomybė, tvarumas buvo vertinami kaip „minkštosios“ sritys ir prisimenami tik tais atvejais, kai verslas susidurdavo su nelaime ar krize“, – pasakoja S. Ahonen.
Anot pašnekovės, dabar situacija yra kardinaliai pasikeitusi: tvarumas šiandien yra neatsiejama šiuolaikinio verslo dalis bei apima ne tik aplinkosaugą, socialinius klausimus, bet ir vidinius įmonės valdymo procesus.
„Pasaulį ištikusi pandemijos krizė pasitarnaus kaip lakmuso popierėlis ir parodys, kurios įmonės rimtai bei atsakingai siekia ilgalaikių tvarumo tikslų, o tie, kurie orientuojasi tik į trumpalaikį pelną, pandemijos egzamino neišlaikys“, – įsitikinusi S. Ahonen, šia tema kalbėsianti lapkričio 17 d. vyksiančiame Baltijos ir Šiaurės šalių tvaraus verslo susitikime.
Pranešėjos atstovaujama NESTE, 1948 metais įkurta Suomijoje, daug metų vykdė tik naftos perdirbimo ir tiekimo veiklą. Prieš gerą dešimtmetį kardinaliai pakeitusi veiklos strategiją, bendrovė šiuo metu 80 proc. savo pelno uždirba kurdama bei rinkai siūlydama įvairius tvarius produktus bei sprendimus.
Pasak S. Ahonen, dabar NESTE yra didžiausia pasaulyje tvaraus dyzelino, pagaminto iš aliejų atliekų ir likučių, gamintoja, ne vienerius metus iš eilės patenka į tvariausių pasaulio įmonių trejetuką, o šiemet vartotojų buvo pripažinta tvariausiu prekės ženklu degalų kategorijoje Lietuvoje.
Pašnekovė taip pat primena, kad ketvirtadalis bendrovės darbuotojų (beveik 1000 specialistų) dirba mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir inžinerijos srityje. Jie sukūrė tvarius degalus kelių transporto, laivybos bei aviacijos sektoriams, ieško būdų, kaip panaudoti plastiką kaip žaliavą degalams, chemikalams bei „naujam plastikui“ kurti.
Kviečia verslus vienytis
S. Ahonen teigia, kad kova su klimato kaita yra ilgalaikės NESTE verslo strategijos pagrindas.
„Esame įsipareigoję iki 2035 metų pasiekti neutralią gamybą anglies dvideginio atžvilgiu bei tai padaryti greičiau nei reikalauja ES klimato ir energetikos darbotvarkė. Per ateinantį dešimtmetį įgyvendinę atsinaujinančios ir žiedinės ekonomikos sprendimus, kartu su savo klientais siekiame mažiausiai 20 mln. tonų per metus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį“, – akcentuoja pašnekovė.
Negana to, NESTE prisideda mažinant pasaulinį plastiko atliekų kiekį ir užsibrėžė tikslą iki 2030 metų kasmet perdirbti daugiau nei 1 mln. tonų plastiko atliekų.
Norint užkirsti kelią klimato kaitos krizei, didžiausią dėmesį S. Ahonen siūlo skirti inovacijų diegimui, skirtingų verslų bendradarbiavimui ir bendrų sprendimų paieškai.
„Joks verslas negali išspręsti globalaus masto iššūkių vienas, todėl visame pasaulyje kviečiame partnerius, klientus ir tiekėjus šiuos svarbius darbus atlikti kartu. Partnerystės yra atsakingo verslo pagrindas“, – kalba pašnekovė.
Kartu su tokiais partneriais, kaip „IKEA“, „Finnair“, „Lufthansa“, „KLM“, „Borealis“, „McDonald’s“ ir kitais, NESTE ne vienerius metus įgyvendina įvairius tvarumo skatinimo projektus, kuriuos pandemijos metu planuoja stiprinti ir plėsti.